jueves, 17 de diciembre de 2009

TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

He passat de no saber que és un bloc, a crear-ne dos per a dos assignatures diferents.


El bloc és una eina útil dins l'assignatura, per a conèixer les aportacions del companys, ja que normalment, quan fas un treball l'envies al consultor i desconeixes lo dels altres. Per tant, aquesta és bon mitjà per a compartir coneixements, com també una eina TIC, que ben utlitzada, contribuieix a l'aprenentatge significatiu.


Definitivament, el bloc ha estat el medi més fluid de comunicació entre consulors-estudiants-companys d'aula:


1r: Perquè molts dels enunciats els trovàbem publicats al bloc, en comptes del tauler de l'assignatura.


2n: Perquè el fet d'escriure una aportació de cada PAC, t'obligava a reflexionar sobre allò que havies fet, recopilant el més important i valorant la feina feta. És una manera de reflectir allò que has après.


4r: Perquè una altra funció del bloc és fer comentaris als companys. Personalment n'he fet algun, 3erò aquest no és el meu fort. Fins al moment ningú m'ha fet cap comentari.



Pel que fa al bloc, no crec que l'utilitzi personalment, però si que l'utilitzaré com un recurs, ja que a partir de l'opció "unir-me a altres blocs", permet consultar tot el que han fet els altres companys, entrar als blocs que han creat, visionar vídeos que han penjat,... per tant, és una eina de consulta interactiva per ara i pel dia de demà quan sigui psicopedagoga.



En quant a la resta d'activitats dutes a terme debat, webquest i anàlisi d'un mitjà didàctic, dir que tot està en consonància amb les noves tecnologies. Mai hagués dit que tractaríem la interculturalitat tan "tecnològicament".

La veritat és que hem après com tractar aquest tema amb els alumnes d'una manera divertida i didàctica. També hem descobert que hi ha infinitat d'eines per a fer-ho.

També dir que totes les activitats es complementaven les unes a les altres, i que els conceptes treballats es consolidaven a mesura que els treballaven a les diferents activitats.

També, dir que tot i que l'assignatura m'ha agradat molt, com ja he comentat en alguna ocasió al bloc, tot el que hem fet està molt adreçat a l'educació secundària i he trobat a faltar recursos o maneres d'enfocar-ho als més petits. Suposo que això és així perquè el paper del psicopedagog als centres educatius, majoritàriament, és el d'atendre als alumnes a partir de 6 anys.

I per finalitzar, comentar que en el transcurs de l'assignatura hem estat els estudiants els creadors dels aprenentatges. Hem tingut el paper de crítics participant al debat, creadors d'un projecte intercultural (webquest), i analitzant material multimèdia que tracta la interculturalitat. El paper dels consultor s'ha limitat a mediar i guiar tot el procés. Tot potenciant l'aprendre a aprendre.

Hem fet un bon ús d'aquesta comunitat d'aprenentatge UOC!!