domingo, 18 de octubre de 2009

2.DEBAT

Al principi (a simple vista) el debat semblava senzill, i a mesura que ens anavem implicant, cada vegada era més interessant.
Al llarg del debat he passat per moments de confusió, vaig defensar força a la Berta, però després de totes les argumnetacions, i en especial les del company Carles Burillo ( aportacions molt ben exposades i argumentades), crec que en Joel ha plantejat una bona activitat per a tractar el tema de la interculturalitat, ja que vivim a l'era digital, i hem d'integrar les TIC als processos d'ensenyament/aprenentatge. Així com en Joel ho ha fet, tenint en compte criteris com, els objectius que pretenia aconseguir o les característiques dels receptors a qui anava adreçada l'activitat.

Tanmatiex, el cas de la Berta i en Joel és una situació que ocorre quotidiananmet. Crec que tots els que ens dediquem al món de l'ensenyament ens hem identificat una mica amb ells i això s'ha observat a l'hora de fer les aportacions al debat, donant diversitat d'opinions que enriquien el fil temàtic.

Crec que aquests temes haurien d'estar reflectits al currículum del centre, i en el cas de no estar actualitzats, és feina de claustre treballar-hi per seguir una línia de centre.

També dir, que en un futur, com a psicopedagogs, serà la nostra feina, mediar/guiar/assessorar... a l'equip docent d'algun centre per resoldre dubtes o conflictes que sorgiran arran de la diversitat d'alumnes que arriben als centres. Però per començar a treballar amb ells haurem de tenir en compte quina cultura de centre hi ha, independentment de la cultura que cada professional tingui a la feina.

Per finalitzar, dir que la major dificultat l'he trobat a l'hora de contestar les preguntes de la part B de l'informe, ja que teníem molt poca informació de la Berta i això em generava molts dubtes alhora de treballar amb el concepte cultura.